2 litry oleju przekładniowego do skrzyni manualnej 75W90
Zębatkę napędzającą przekładnię czujnika prędkości nr kat. (90125064)
Uszczelkę pokrywy układu różnicowego nr kat. (96179241)
Opcjonalnie można też kupić , ale nie jest to konieczne:
O-ring lewej i prawej strony mocowania łożysk i półosi nr kat. (90129521 i 90111402)
Klej do śrub i połączeń gwintowych (niebieski)
Luzujemy cztery śruby z każdej strony aby było je łatwiej odkręcić.
Przód auta podnosimy i podpieramy aby auto było stabilne, następnie ściągamy oba przednie koła.
Kluczem nr 14mm odkręcamy nakrętkę mocowania sworznia wahacza do zwrotnicy, z drugiej strony także kluczem 14mm kontrujemy śrubę.
Po odkręceniu wybijamy śrubę, to samo robimy z drugiej strony.
Luzujemy mocowanie przegubu układu kierowniczego i ściągamy ściągaczem.
Ściągamy ze sworznia wahacza zwrotnicę.
Gdy kolumna jest teraz luźna jedna osoba ciągnie za kolumnę a druga łyżką do kół podwadza wewnętrzny przegub aby wyszedł ze skrzyni.
Łatwiej wyjąć dłuższa półoś niż krótszą.
Uwaga może wylecieć trochę oleju przekładniowego
Kluczem 13mm odkręcamy powoli misę i spuszczamy zużyty olej ze skrzyni.
Następnie misę przykręcamy na dwóch śrubach po to aby układ różnicowy nie wypadł podczas odkręcania mocowania łożysk.
Odkręcamy pięć śrub mocowania łożyska i uszczelniacza lewej półosi, po odkręceniu lekko podwadzamy aby wszystko wyszło na wierzch.
Jeżeli nie będzie chciało wyjść musimy odkręcić misę i próbować od środka podnosząc lekko układ różnicowy.
Z prawej strony odkręcamy zabezpieczenie regulacji luzu na łożyskach układu różnicowego a następnie odkręcamy całe mocowanie.
Mocowanie można odkręcić płaskownikiem lub dorobić sobie specjalny uchwyt, generalnie nie stanowi to problemu.
Pamiętajmy że teraz podczas odkręcania układ różnicowy może wypaść więc najlepiej zamontować misę aby zapobiec upadkowi i ewentualnemu uszkodzeniu.
I już mamy układ różnicowy na wierzchu, warto wyczyścić komorę układu i wyciągnąć napęd czujnika gdyż tędy będziemy z powrotem wlewać olej.
Na filmiku widać że nowa zębatka wchodzi ciasno a star się wyrobiła.
Aby zapobiec uszkodzeniu zębatki należy raz na 10 000 - 15 000 km (podczas wymiany oleju w silniku) wyciągną mechanizm który jest w skrzyni i sprawdzić czy nie blokuje się i nie ma oporów.
W moim przypadku doszło do uszkodzenia zębatki dlatego gdyż jakiś rok wcześniej doszło do zblokowania mechanizmu który napędza czujnik prędkości, co opisuję tu.
Do nabicia zębatki należy użyć rurki o podobnej średnicy do zębatki.
Strzałka pokazuje rowek w który ma wskoczyć wewnętrzny rant zębatki.
Zębatkę należy posmarować od wewnątrz smarem aby łatwo było ją nabić.
Na rurkę z góry kładziemy deskę i uderzamy niezbyt mocno ale pewnie.
Wszystkie elementy dokładnie czyścimy w benzynie.
Wszystko skręcamy w odwrotnej kolejności.
Ważne połączenia zabezpieczamy klejem do gwintów.
Uszczelkę zakładamy na sucho bez silikonów czy czegoś podobnego śruby tylko zabezpieczmy klejem do gwintów.
Luz na łożyskach ustawiamy na czucie, generalnie nie powinno być dużych oporów w toczeniu czy nie powinien być wyczuwalny luz przesuwając układ różnicowy na boki.
Po złożeniu wlewamy spokojnie dwa litry oleju bez obawy, przez otwór w który wchodzi napęd czujnika.
Jeżeli masz jakiekolwiek pytania to udzielę wszelakich informacji sapphir@du-nubira.za.pl
Warto też zapoznać się z dokumentami z działu download z tej strony oraz ze strony o leganzie bo skrzynie manualne są bardzo podobne.